Prawo do zwrotu towaru.
Krótkie przypomnienie Praw konsumenta.
W sklepie stacjonarnym
Jeżeli zakup został dokonany w stacjonarnym sklepie sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił. Dotyczy to oczywiście towarów pozbawionych wad. Niektórzy sprzedawcy umożliwiają zwrot towaru w określonym terminie i pod określonymi warunkami – jednak wynika to z ich polityki sprzedaży, a nie z obowiązków prawnych.
Przez Internet
Jeśli towar jest zakupiony na odległość np. przez Internet albo poza lokalem przedsiębiorstwa (np. podczas zewnętrznego pokazu), konsument może w tych przypadkach odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyn. Ma także obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni.
Reklamacje towarów
Sprzedawca odpowiada za wadliwy towar przez 2 lata od jego wydania. W przypadku uzasadnionych reklamacji, to ty pokrywasz koszty transportu.
W przypadku reklamacji towaru za niezgodne z przepisami będzie np. żądanie od konsumenta okazania paragonu albo oryginalnego opakowania produktu i uzależnianie od tego rozpatrzenia reklamacji. Sprzedawca ma obowiązek ustosunkowania się do reklamacji w terminie 14 dni.